Spalvos panaudojimas logotipo ir svetainės kūrime

Spalvos yra vienos svarbiausių sudedamųjų dalių interneto svetainės kūrime, kad svetainė atrodytų patraukli ir maloni naudotis. Spalvos taip pat evoliucijos eigoje padėjo mums išgyventi, pavyzdžiui raudona spalva reiškė ugnį ir pavojų, mėlyna – vandenį, dangų ir ramybę, taigi renkantis ir naudojant įvairias spalvas svetainėje ar logotipe, reikia tai daryti atsargiai, kadangi spalva gali neatitikti puslapio/logotipo vizijos ar sukelti neigiamas emocija.

Yra trys pagrindinės spalvos, kurias maišant tarpusavyje yra gaunamos visos kitos spalvos, pagrindinės spalvos yra: geltona, mėlyna ir raudona.

spalvos

Yra 3 antrinės spalvos, kurios gaunamos sumaišius pagrindines spalvas, t.y. violetinė (sumaišius mėlyną ir raudoną), žalia (sumaišius žalią ir geltoną) ir oranžinė (sumaišius geltoną ir raudoną) spalvos. Ir tretinės spalvos yra gaunamos sumaišius pagrindines ir antrines spalvas. Kokios yra pagrindinių spalvų reikšmės ir kaip jas panaudoti kuriant interneto svetainę ar logotipą?

  1. Raudona spalva:

Raudona spalva, ko gero didžiausią įtaką daranti ir labiausiai emociškai paveikianti spalva. Ši spalva turi daug energijos ir prikausto dėmesį. Taigi renkantis raudoną spalvą interneto svetainei reiktų tai daryti ypač atsargiai, ją naudoti saikingai, ir tik svarbiausiose vietose, kur norėtumėte pabrėžti tik svarbiausią informaciją, kadangi ši spalva dėl savo energijos yra taip pat ir varginanti, todėl nereikėtų persistengti. Naudojant šią spalvą logotipuose reikia įvertinti klientų grupę į kurią taikomasi ir jausmą, kurį norima, kad logotipas simbolizuotų. Raudona spalva asocijuojasi su energija, pavojumi, aistra, didina apetitą, skatina veikti ir sukelia stiprias emocijas.

spalvos

  1. Oranžinė spalva:

Ši spalva labai artima raudonai spalvai, tai taip pat daug energijos turinti spalva, kuri kaip ir raudona skatina apetitą. Tačiau jau daug šiltesnė ir ramesnė negu raudona, spinduliuoja naujų idėjų generavimą, nuotykių ieškojimą. Ši spalva svyruoja tarp įtaigios, tačiau draugiškos ir spontaniškos, apjungia raudonos spalvos energiją ir geltonos spalvos džiaugsmingumą. Oranžinė spalva tinka labiausiai linksmo ir nuotaikingo pobūdžio svetainėms kurti, nebent naudojama kartu su tamsiomis spalvomis kaip juoda ar tamsiai pilka, gali sudaryti prabangios ir modernios interneto svetainės įvaizdį. Oranžinės spalvos naudojimas logotipų kūrime dažniausiai, kai prekė ar paslauga orientuota į jaunimą ar aktyvius žmones, nuolatos ieškančių naujovių ar smagaus laiko praleidimo.

spalvos

  1. Geltona spalva:

Geltona yra ko gero pati linksmiausia spalva iš viso spalvų spektro. Geltona simbolizuoja gerą nuotaiką, optimizmą, ne veltui tai šviesiausia spektro spalva, tačiau taip pat ši spalva veikia kairįjį smegenų pusrutulį atsakingą už loginį mąstymą. Ši spalva skatina pasitikėjimą savimi, padeda susikaupti. Interneto svetainėje geltona spalva gali padėti sukurti pozityvų ir nuotaikingą įvaizdį, kuris gali tikti iš esmės bet kokio tipo svetainei, nes visiems patinka kai jų klientas jaučiasi laimingas. Logotipuose lygiai taip pat geltona spalva gali sukurti pasitikėjimo ir pozityvumo įspūdį.

spalvos

  1. Žalia spalva:

Žalia yra viena žemiškiausių spektro spalvų, ir yra antra mėgstamiausia spalva po mėlynos. Taip pat tai spalva, kuri užima didžiausią matomos šviesos spektro dalį, šią spalvą naudoja naktinio matymo žiūronuose, kadangi žmogus šiai spalvai jautriausias ir gali atskirti daugiausiai šios spalvos atspalvių. Žalia simbolizuoja gamtą, žalumą, natūralumą, tai yra viena ramiausių spalvų, kuri padeda atsipalaiduoti, valdyti stresą, tai emociškai pozityvi spalva. Žalia spalva interneto svetainėse ir logotipuose dažniausiai naudojama kai prekė ar paslauga simbolizuoja natūralumą, artimumą gamtai, atsipalaidavimą.

spalvos

  1. Mėlyna spalva:

Ji yra žinoma, kaip mėgstamiausia regimojo spektro spalva tiek vyrams, tiek ir moterims. Galbūt dėl to, kad ji yra dažnai matoma spalva – mėlynas dangus, vanduo. Ši spalva asocijuojasi su stabilumu, pastovumu, sukelia saugumo jausmą, tačiau su tam tikru konservatyvumu. Logotipuose tai ypač dažnai sutinkama spalva, dėl savo populiarumo ir patikimo didžiajai žmonių daliai. Internetinėse svetainėse šviesi mėlyna spalva labiau tinkama naudoti socialinio pobūdžio puslapiams kurti, kadangi simbolizuoja draugiškumą ir pasitikėjimą. Tamsesni mėlynos spalvos atspalviai tinka didelėms įmonėms, kurios nori pabrėžti stabilumą ir kokybę.

spalvos

  1. Violetinė spalva:

Laikoma viena prabangiausių spalvų, ji yra ant didžiausio euro nominalo – 500 eurų. Ši spalva siejama su vaizduotės lavinimu, jausmų išryškinimu, išsilaisvinimu nuo rutinos. Logotipuose ir puslapiuose tamsesni violetinės spalvos atspalviai gali tikti norint atspindėti prabangą ir turtus, švelnesni atspalviai pavasarį ir romantiką.

spalvos

  1. Juoda spalva:

Juoda spalva – tai yra spalvos nebuvimas, mes ją matome kai nematome jokių kitų spalvų t.y. kai nėra šviesos. Nors daugelis galbūt sietų juodą spalvą su blogiu ir mistika, tačiau ji simbolizuoja galią, eleganciją ir autoritetą. Smokingai, limuzinai, teisėjų mantijos būna juodos spalvos. Ši spalva yra klasika, plačiai naudojama beveik visur. Tačiau per daug juodos spalvos, gali asocijuotis su depresija ir neigiamomis emocijomis. Taip pat labai plačiai naudojama logotipų ir svetainių kūrime, labiausiai ši spalva yra pamėgta minimalistinio stiliaus mėgėjų, tai akies nerėžianti spalva, tačiau energinga ir elegantiška.

spalvos

Kuriant interneto svetainę svarbu ne tik spalvos pasirinkimas, bet ir mokėjimas ją derinti su kitomis, kad puslapis būtų gražus ir harmoningas. Derinant spalvas tarpusavyje yra naudojama 60-30-10 taisyklė. 60 – tai spalva, kuri yra pagrindinė jūsų puslapyje, sudaranti apie 60% jūsų puslapio, turėtų būti akies nerėžianti spalva. 30 – tai antroji spalva sudaranti 30% jūsų puslapio, tai spalva suteikianti kontrastą puslapiui, tačiau neturi būti itin ryški, kad nenukreiptų dėmesio nuo svarbių dalykų. 10 – tai 10% puslapio sudaranti spalva, tai turi būti ryški akcentinė spalva,  pabrėžianti svarbią informaciją jūsų puslapyje, pavyzdžiui mygtukus (call to action), antraštes ar meniu. Vis dėlto prieš pasirenkant spalvas interneto svetainei ar logotipui, reikėtų labai gerai pagalvoti ir stengtis jas suderinti taip, kad būtų gražu ne tik jums, bet svarbiausia pagrindinei jūsų klientų grupei.